Wednesday, July 26, 2017

Ujian Personaliti Diri Anda: Pilih Salah Satu Daripada 5 Kucing

Setiap insan di dunia ini mempunyai personaliti yang berbeza dan unik.

Ingin tahu tanggapan orang di sekeliling anda terhadap diri anda?

Cuba ujian di bawah ini dengan memilih 1 pilihan kucing yang anda paling suka.




#Kucing 1:

Semua orang fikir anda seorang yang pemalu dan sangat lemah dalam kemahiran berkomunikasi. Semasa berkomunikasi dengan orang lain, anda akan tersenyum sahaja.

Anda sentiasa cuba mengubah diri anda berbanding meminta orang lain berubah untuk anda, ia membuatkan orang lain berfikir bahawa anda tidak mempunyai tahap keyakinan yang tinggi dan kelihatan lemah.

Tetapi anda sebenarnya seorang yang konservatif, sentiasa berhati-hati dan penuh emosi. Anda juga mempunyai hati yang lembut.

Jika bertemu dengan orang tidak dikenali, anda dianggap sombong tetapi apabila hubungan menjadi semakin rapat, anda akan mendedahkan kelakuan sebenar anda.

Anda sangat menghargai persahabatan. Sesiapa yang menjadi rakan anda pasti akan meluangkan banyak masa bersama dengan anda.

#Kucing 2:

Anda kelihatan kuat dan santai, tetapi anda sukar difahami oleh orang lain. Anda mempunyai rahsia tersembunyi di dalam diri anda dan hanya berkongsi rahsia dengan orang yang sangat rapat dengan anda sahaja.

Majoriti orang berpendapat bahawa anda merupakan seorang yang lantang dan suka menjauhkan diri serta pandai menyembunyikan karakter sebenar anda daripada orang lain. Namun anda juga merupakan individu yang sangat boleh dipercayai.

Anda sengaja berlakon seperti tegas tetapi sebenarnya anda seorang yang lembut hati. Anda sering membuat kesilapan, sangat sentimental, mengeluh tetang kesilapan kecil dan agak lambat untuk membina hubungan persahabatan. Tetapi apabila bertemu dengan orang yang tidak dikenali, anda sangat tenang.

Apabila di sekeliling rakan dan topik yang anda minat timbul, anda akan terus bercakap. Sentiasa takut akan  ditinggalkan, apabila sesuatu yang tidak menyenangkan berlaku, anda cenderung bersembunyi dan menagis sahaja.

#Kucing 3: 

Di mata orang lain, anda adalah seorang yang bahagia dan menghadapi masalah dengan tenang. Anda seorang perancang semula jadi, sangat cekap dalam melaksanakan tugasan kerana anda seorang yang sangat berdedikasi.

Apabila anda ingin melakukan sesuatu, anda akan lakukannya. Suka berkongsi dan mengimpikan kehidupan yang menarik serta tahu menikmati kehidupan.

Sebenarnya, anda mempunyai matlamat. Anda tidak suka rasa kehilangan dan sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Anda juga sukakan wang tapi tidak pandai menyimpan dan tidak suka melakukan apa-apa tanpa matlamat.

Anda juga sentiasa menjauhi pertengkaran dan tidak suka menyimpan dendam. Anda mempunyai tahap kesabaran yang boleh dibanggakan.

#Kucing 4:

Semua orang menganggap anda berperangai seperti kanak-kanak kerana fizikalnya seperti orang dewasa dengan minda seperti seorang kanak-kanak yang belum matang.

Anda juga seorang yang sangat berterus terang. Jenaka akan membuatkan anda gembira serta anda suka berkongsi tentang perasaan anda.

Kadang-kadang anda tidak berhati-hati dan selalu terlupa. Ini membuatkan orang lain berasa anda seorang yang cuai. Anda juga kelihatan baik terhadap orang lain.

Sebenarnya anda bijak kerana masalah pasti dapat diselesaikan. Rasa cinta dan benci dalam diri anda sangat jelas. Jika anda tidak suka akan seseorang, anda tidak akan mempedulikan sama sekali.

Bagi mereka yang anda sukai, pasti dilayan dengan baik. Anda sangat lemah lembut dan pandai menunjukkan kepada orang lain bahawa anda sedang bahagia sambil menyorokkan kesedihan serta berharap agar akan ada orang yang akan menghiburkan anda ketika anda bersedih.

#Kucing 5:

Anda adalah orang yang baik hati, romantis dan berwibawa. Apabila terdapat rakan anda yang meminta bantuan, anda akan membantu mereka. Tidak takut berada dalam persekitaran luar dan cepat menyesuaikan diri dengan rakan-rakan baru.

Anda juga seorang yang sangat aktif, mempunyai IQ yang sangat tinggi dan mengetahui waktu yang sesuai untuk bercakap dan apa yang perlu dibacarakan.

Anda adalah orang yang tidak suka masalah yang rumit. Anda akan mudah mengetahui jika seseorang itu berniat untuk menipu anda.

Anda tidak akan sesekali berdendam tetapi tidak tahu membuat keputusan jika ditimpa masalah. Anda kelihatan mesra tetapi sebenarnya anda sedang mencari persekitaran yang selesa untuk diri anda.

Jadi yang satu anda??



Sumber: Mediaon9.com

8 comments:

sensasi2020 said...

Saya dalam kategori kucing nombor 1.

Unknown said...

Hmm. Sya rse nombor 1

Unknown said...

Hmm. Sya rse nombor 1

Unknown said...

Hmm. Sya rse nombor 1

Unknown said...

Sye rsa no.1

Anonymous said...

Sayer no 5 :)

Unknown said...

Nmbor 2...

Unknown said...

5

Copyright © Syazwan Rahman Designed by azhafizah.com