Sunday, November 06, 2011

FUUUYOOO.. INDAHNYA HARI RAYA AIDIL ADHA

Selamat  Hari Raya Aidil Adha buat semua yang membaca blog ku ini.. Amacam raya ok? meriah?

 Kambing masak kari FUUUYOOO terbaik!

Bila cakap pasal Hari Raya Aidil Adha atau Hari Raya Korban, di Malaysia pasti banyak masjid dan surau membuat ibadah korban kan? ahaa gambar di atas ini gambar kepala Kambing.. Pepatah melayu pun ada cakap "masuk ladang kambing kita mengembik, masuk ladang lembu kita buuuuuuuuuuu" erk? ada ke cakap binatang tikus? itik? tenuk? anjing? tak ada kan? 


Kali ini ku bukan nak cerita bab lembu or kambing tapi mahu cerita menu di pagi hari raya ku ye.. hehe Menu pagi raya anda apa je? mestilah lontong, nasi impit, lemang, ketupat kan? ada ke spaghetti? macaroni? bihun goreng? erk ada erk? ermm ok

Rendang Kerang air tangan bonda ku memang FUUUYOOOO!
Penat ku kopek kerang kot 8kg! huh mujur berbaloi..

Sambal sotong~ Wajib!

Lontong~ FUUUYOOO my fav di hari raya kot.. Tapi tak hari raya pun kadang-kadang makan gak

Surau Al-Ma'Arif Al Islamiyah


Di mana surau yang ku sering solat setiap kali solat untuk hari raya, terawih dll.. Dan untuk pengetahuan anda la ye kalau nak tahu surau ini pun Dato Khalid aka suami Dato Siti telah banyak memberi sumbangan dari segi wang ringgit untuk mencantikkannya... Terima kasihlah ye moga tuhan saja membalaskannya.. Amin~








bisik buzz: nanti ku story ibadah korban pulak ye..


SALAM FUUUYOOO~




   


15 comments:

syazwani 'atiqah said...

wah..meriah..sambal sotong feveret kite jugak

iKhRam said...

sabar je la tgok lontong tu.. raya kat eprantauan hari ni merasa bihun goreng je la.. huhu.. sedey..

p/s - senyum jer kepala kambing tu..

@ Syima Raaif @ said...

hamboii sekali kepala dia letak haha.. seram ^^ btw selamat hari raya :)

Cik Yatt said...

salam aidil adha...

btw smbal stong tu..terbaik!!

ayie said...

arghhhh terus lapar tgok..sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

hawiz said...

sedapnyer!!!....=(

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

terangkattt tengok makanan tu semua...paling terangkat tengok kepala kambing tu la kan.. :p

si ngokngek said...

woh!!kambing terkezut aku/..haha

salam aidil adha...duit raya takda ka??

hehe
=post kepala kambing tuh..KEDAH ya!!hahaa

Eida Arina said...

hish...kambing ni....wat tekejut teman je....btw...salam aidiladha drpd saya ya wan :)

Eida Arina said...

mak aih...sume lauk2 best....especially lotong tu!!!!!!!

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

~suke rendang kerang...sedap wooooo

Aien Not Alien said...

feveret mu feveret ku jua wan..hehehe..


aku suka rendang kerang, sambal sotong, masak lodeh....sedap.. ^_^"

Mohd Izzar said...

raya kt putrajaya je..huhuu

Umie Artoqiemie said...

pengsan aku nengok kepala kambing..huwaaa.

Nur Farah Hani said...

wah heavennya siap sambal kerang n sotong bagai.. best2.. hehe.. btw selamat hari raye..

p/s;- kepala kambing tu err agak ngeri.. hua2.. :D

Copyright © FUUUYOOO... MR.WAN Designed by azhafizah.com