Salam Jumaat untuk semua..

Permulaan pagi Jumaat pun sudah menceritakan kesedihan yang menimpa seluruh rakyat Malaysia.. Hujan itu satu rahmat dan juga satu kesedihan buat diriku.. huhu


Semalam seperti yang dijanjikan ku hadir ke Stadium Bukit Jalil.. Ini adalah kali pertama ku melihat dan hadir ke stadium untuk menyaksikan perlawanan bola selalu hanya berada di depan tv je.. So ku nak utarakan beberapa yang Jernih dan Keruh ku lihat semalam..






Jernih

~ Setiba kaki menjejakkan kaki di Stadium.. Lautan rakyat Malaysia sudah berkampung di stadium.. Surau di Stadium Bukit Jalil penuh.. Alhamdulilah..



~ Hampir 90% rakyat Malaysia yang hadir memakai jersi Malaysia tanda sokongan padu buat pasukakn Malaysia.. Terbaik


~ Sokongan padu rakyat Malaysia terhadap pasukan Harimau Malaya ternyata tidak pernah luntur.. Contohnya setiap kali Khairul Fahmi dapat menangkap bola seluruh stadium bertepuk tangan menandakan kesyukuran selamat!




~ Terharu dan kagum melihat penyokong Malaysia dalam keadaan riuh rendah tibanya lagu Negaraku di mainkan hampir 80 ribu penyokong Malaysia berdiam tanpa tiupan apa-apa pun lalu menyanyikan lagu Negaraku dengan kuat sekali.. Syabas!





~ Stadium yang memuatkan hampir 85 ribu penonton bergegar apabila habis lagu Negaraku di mainkan..Semua berdiri dan bersorak.. Ditambah pula semasa jaringan gol dari Safee Sali wow! rasa macam nak runtuh Stadium.. Dahsyat!


~ Kerusi di stadium penuh tiada ruang bagi ku untuk duduk sampaikan duduk di atas tangga sahaja.. tapi itu lagi best rasa kemeriahannya.. hehe


~ Himpunan ribuan penonton memaksa ku berhimpit-himpit untuk masuk dan keluar stadium.. Wow! best sangat! dapat bergesel-gesel antara satu sama lain.. Mereka nak marah pun tak boleh sebab keadaan yang memaksa begitu kan?? Ini sangat-sangat jernih! hahahahaa..


Keruh

~ Kesesakan yang amat melampau.. Tips selepas ini naik motor sahaja macam ku bertolak jam 7 pm sampai stadium 8 pm.. Pulang pula bertolak jam 11 pm sampai rumah 11.30 pm (itu naik motor kalau naik kereta?? kirim salam je lah)


~ Parking kereta dan motor bertebaran dan bersepah di bahu-bahu jalan..


~ Lautan sampah di sekitar stadium dan stesen LRT.. Pandai berak pandai la basuh! itu perumpaan ku boleh cakap maksudnya pandai beli makanan pandai la buang di tong sampah!




~ Kata-kata seperti "botuh, babi, pukimak, sial, banggang, bodoh, celaka" akan kedengaran apabila pemain Malaysia mahupun Singapura menunjukkan aksi yang tidak digemari penonton.. Malah bukan setakat di basahi bibir dengan kata-kata kesat malah sampai buat aksi "fuck" ...Carut! patut la kalah! Allah marah.. huhu ku hanya ada cakap bodoh je.. huhu >.<


~ Membaling botol amalan rutin bagi penonton yang datang di stadium kan?? motif? pahape entah.. Semalam nak keluar pun dalam perjalan keluar pintu keluar stadium ada jugak manusia bertopengkan binatang membaling botol dari atas ke bawah tempat kita orang nak keluar.. Banggang tak?? dah la ada budak ada wanita aduhh perlu di jernihkan balik tingkah laku itu..



~ Ada yang membawa aweknya perh bukan main lagi berkepit sakan ya.. Tangan bf di dada gf sambil peluk maksudnya tidak mahu aweknya hilang.. wawawawa naik berbulu mata ku tengok aksi ini!



Ku rasa sampai di sini dulu luahan isi hati ku.. Buang yang Keruh ambilah yang Jernih ok..







bisik buzz: Kini tumpuan lebih terarah pada pasukan Olimpik di bawah bimbingan Ong Kim Swee


SALAM FUUUYOOO~






Comments (21)

On July 29, 2011 at 11:13 AM , ibu kamalia said... [Reply to comment]

bro....safee sali la bukan ali...hehe

 
On July 29, 2011 at 11:18 AM , mr.syazwan said... [Reply to comment]

haha thanks sis.. tertinggal S =_=

 
On July 29, 2011 at 11:28 AM , PUAN SUE (asam.garam.gula) said... [Reply to comment]

kak su xtgok pun..sbb nnt sakit hati..hihi

 
On July 29, 2011 at 11:52 AM , Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said... [Reply to comment]

sape laaa yg maen LASER HIJAU tu kann..xde ksedran sivik betoi..

 
On July 29, 2011 at 12:24 PM , Afzainizam said... [Reply to comment]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip rendahkan lowered kereta

apa pun kalah bermaruah juga... dah usaha nak seri kalah ... dah nasib... bolehhhh lagi pada masa akan datang diperbaiki

 
On July 29, 2011 at 1:22 PM , dyna syamsuri said... [Reply to comment]

ahhh geram tengok smlm,,kalau goal keeper kat singa ari KFCM yang jaga,,mst da mng,,lg tak puas ati ngn singa, madah nak kena angkat ke tepi..huh!

 
On July 29, 2011 at 2:01 PM , miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply to comment]

huehhhh bestnya g stadiummmmmmmmmmm

 
On July 29, 2011 at 2:30 PM , Aida Azryn said... [Reply to comment]

agak la kan nak carut team malaysia. even geram sekali pun,xperlu guna kata kesat. team harimau malaya dah lakukan terbaik sehabis mungkin.dah bukan rezeki malaysia kte mng kali ni,nak buat macam mana kan?

pape pun aida tetap sayang harimau malaya! aummmmmmmmmmmm!!! ;)

 
On July 29, 2011 at 2:43 PM , Hans said... [Reply to comment]

hahaha
baru nak tegur nasib ada orang atas dah tegur pasal safee sali
hohohoho
apa2pun lepas nh sokong skuad olimpik plak

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

 
On July 29, 2011 at 3:07 PM , FarhanaDr said... [Reply to comment]

Wahhhhhhhh.. Sesaknya mata nengok!! Tapi semangat tu memang bagus.. ;)

 
On July 29, 2011 at 6:07 PM , ::FAIZ FARISH:: said... [Reply to comment]

Pemain no 7, 11, ngan 23 tu termasuk goalkeeper.. pandai blakon.. beter diorang jd plakon.. i mean pemain Singapore

 
On July 30, 2011 at 1:09 AM , kay yea said... [Reply to comment]

hahaha...yg berkepit mmg untung :D

 
On July 30, 2011 at 2:05 PM , kemang~ said... [Reply to comment]

bsmangat betol pegi..aku x de mase nk pegi, hihi

 
On July 30, 2011 at 3:16 PM , luqman zakaria said... [Reply to comment]

ouh,,pergi tengok kat stadium ek...fuyoooo~

 
On July 30, 2011 at 10:25 PM , Naz Ke'ai said... [Reply to comment]

whoaaaa,,bes la ..naz tGok kat tV je.,.hahaha

 
On July 31, 2011 at 2:13 AM , iKhRam said... [Reply to comment]

meriahh giler.. tp sesak.. huh?!

 
On July 31, 2011 at 1:06 PM , Azmer Lias said... [Reply to comment]

suka yg jernih je..
yg keruh xsuka...
btw, penyokong gak yg terbaikkkk!!

 
On July 31, 2011 at 3:38 PM , sara zainol said... [Reply to comment]

walaupon msia kalah, tp semangat rakyat kita yg meyokong itu penting kn?
~ btw to mr.syazwan : salam ramadhan al-mubarak ye~ ^^

 
On July 31, 2011 at 9:56 PM , Jue said... [Reply to comment]

ramai giler yg peergi stadium..respek penyokong mesia =)
hr tu wa tgk kat umah je ngan parent
jerit2 sgala hahaha

 
On August 1, 2011 at 2:25 AM , afzainizam said... [Reply to comment]

Foooooyooohhhh Ramainya Orang datang Sokong Team Kita... Kuning ajer nampaknya

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
Ucapan Selamat Berpuasa & berbuka

 
On August 1, 2011 at 10:07 AM , Finaz Jaafar said... [Reply to comment]

baguslah kte tak gi stadium..sgt rmy n mnyakitkan ati la tgk game mlm tu T__T