Friday, June 17, 2011

FUUUYOOO... KISAH CUTI SEKOLAH

Ini kisah cerita semasa cuti sekolah yang lepas ya.. Memang sedikit terlambat kan? haha lantak pi la..


Masa cuti sekolah biasalah berduyun-duyun buat majlis perkahwinankan.. Termasuklah auntie ku pun buat kenduri kahwin untuk anaknya di Melaka kampung bapak ku.. Last ku balik Melaka masa melawat anak Eazy sama-sama Haiqal, Abang Amir, Fanzi dan Anas.. So kali ini ku menjejakkan kaki ke kampung halaman bapak ku lagi.. Yeahh



Apakah ini?? cerita pasal kahwin sepupu tiba-tiba gambar mandi ini keluarkan ingat cantik ke ku tak pakai baju tu?? tapi tetap Taff ok.. haha..


Ini kisahnya bila kami bermalam di Mahkota Hotel

Ini hotelnya..


Kalau nak bermalam di rumah pengantin alamatnya tak tidurlah kaedahnya sebab ramai mak long ku dari Johor, pak cik mak cik ku dari K.L, Singapura dan Seremban semua turun kan.. huhu



Inilah pengantinnya.. Di arak naik beca kelas.. Mentang-mentanglah di sponser syok ler...

Dariwsy dan Kamalia sempat naik ku paksa mereka naik untuk merasa.. Tak macam ku dulu naik kena bayar dan dapat "perfume" baiknya.. hahaha


Lepas sahaja habis kendurinya itu sebelah malam sebelum pulang ke K.L tekak kita orang gatal-gatal pulak.. Bau ikan bakar di Umbai menggamit-gamit katanya.. Nak suruh balik awal K.L pun dengar cerita plaza tol PLUS jem teruk so dengan 1 sepakat singgahlah ikan bakar di Umbai..

Sotong goreng tepung

Lala/ kupang masak masam manis

Nama betul ku tak tahu tapi ku panggil Bapak Lala masak sambal sebab besar kot isinya.. Ku tak lalu nak makan.. huhu

Ikan Tuka masak sambal.. My fav kot sedap.. If bulan puasa kerap beli nyam nyam

Siakap masak Lemon not bad

Udang goreng tepung

Ketam masak 3 Rasa


Lepas makan balik kena dengar syarahan daripada bonda dan ayahanda..

Bonda & Ayahanda: "Kata nak pergi makan ikan bakar, tapi oder lauk tak ada 1 pun yang berbakar..."

Kami: *gelak saja







bisik buzz: Bagi ku Ikan Keli Bakar & Terubuk Bakar memang FUUUYOOO.. Anda?





SALAM FUUUYOOO~

Comments (19)

On June 17, 2011 at 10:53 AM , aqmalazmi said... [Reply to comment]

pehh mknan laut tu..
sedappp

 
On June 17, 2011 at 11:09 AM , PUAN SUE (asam.garam.gula) said... [Reply to comment]

aduhhh..nape suka bg akak jeles hah...aduuuhhhh..nak jugakkkkkk

 
On June 17, 2011 at 12:42 PM , SyahmiFikri said... [Reply to comment]

lorh! ke melaka rupanya.. tak gtau pon.. =(

aku duk sana 4hari koet.. hehe

g melaka.. tak sempat g umbai.. sebab asam pedas melaka lebih dicari dan digemari.. =)

 
On June 17, 2011 at 12:48 PM , Aida Azryn said... [Reply to comment]

whoa! ada sotong,udang n ketam.. nak!!! 0.0

 
On June 17, 2011 at 1:46 PM , FariehanIbrahim [LBC] said... [Reply to comment]

gmbr mknn tu plg menarik perhatian..
sdap nyeh! >.<

 
On June 17, 2011 at 2:36 PM , A Crack Mirror said... [Reply to comment]

OMG!!! wan kamu buat asya lapAAAr gileerrr..meleleh kot liur ni tengok sume mknan2 tu...aduh

 
On June 17, 2011 at 3:20 PM , ::FAIZ FARISH:: said... [Reply to comment]

ggggggggrrrrrr, makanan tu buat aku sgt berliur.... mcm mana nak diet.. huhu

 
On June 17, 2011 at 3:35 PM , Aman Ibrahim said... [Reply to comment]

waa~ sedap2. rindu umbai..
kupang/lala masak masam manis tuh nmpk sedap..*drooling.

 
On June 17, 2011 at 5:59 PM , Amir Rayyan said... [Reply to comment]

jom p melaka lg..nak naik cruise jugak!!! ari tu x sempat..jom la jom la..jom la..

 
On June 18, 2011 at 3:47 PM , Azmer Lias said... [Reply to comment]

amboi, tgk pn da naik selera..
ni belum tgk dpn2 mata lgi...
msti xsabo2 da nk mkn..hehehe

 
On June 19, 2011 at 3:16 AM , ADfeez said... [Reply to comment]

wan.... entri nie kene rated 18 tahun ke atas :P

 
On June 19, 2011 at 8:47 AM , Fyqa said... [Reply to comment]

bestkan mlaka ;)

 
On June 19, 2011 at 7:10 PM , Oasis said... [Reply to comment]

Yg lauk pauk tu mmg menggamit jiwa. Adeh... Teringin nak kawen ngan org melaka..hehe

 
On June 20, 2011 at 10:53 AM , dyna syamsuri said... [Reply to comment]

best nye udang goreng tepung tuuuu, lagi2 cecah ngn sos..walahhhh

 
On June 21, 2011 at 11:19 AM , Finaz Jaafar said... [Reply to comment]

wan nak ketam tuuuuuu!!!sobbsss

eh merah mak ngah pengantin tu kan..heee~

 
On June 22, 2011 at 8:54 AM , nurkaloi said... [Reply to comment]

wahhh turun melaka tak habaq kat kaloi maaaa.... ehemm entry tyg body ni hahahahahaha umbai memang terbaik !!!

 
On June 23, 2011 at 11:47 AM , chemay said... [Reply to comment]

lapar pulak tengok makanan2 tu
:(

 
On June 23, 2011 at 10:25 PM , DanieL AdiE said... [Reply to comment]

Best la LALA tu...

 
On June 24, 2011 at 10:46 PM , .:wawa::awlas:. said... [Reply to comment]

basah lappy ngan air liur... hahahaha