Ya Allah.. Tadi petang (Selasa) yang senja dan dibasahi hujan ku di duga oleh 1 kemalangan kecil ketika ku memandu motor baru ku itu... huhuhu


Ini semua berlaku ketika ku mahu pulang ke rumah melalui jalan plaza tol Akleh.. Tapi ku panjatkan rasa syukur pada-Nya sebab ku hanya luka sikit je.. Tak percaya?? Tengok ini...




Haa sikit je luka diakan.. Itu pun nak kecoh.. huhuhu...Walaupun masa tu ku terjatuh menyirap di atas jalan raya.. Mujur helmet ku ada kalau tak... tak tahu ku nak cakap apa... Tak boleh bayangkan kot.. huhu Dan alhamdulilah motor ku tidak ada apa-apa cume cermin sisi sebelah kiri pemandu je pecah....huhu


Ini semua disebabkan apabila selekoh tiba-tiba kereta depan ku berhenti tiba-tiba disebabkan jam di hadapan hoho.. So dengan cepatnya ku buat brek emergency lah... Dah kata pun hari hujan dan brek emergency jalan pun licinkan... Pengakhirannya ku tersembamlah di jalan raya... huhu..Walaubagaimanapun Tuhan masih menyanyangi ku... Kecederaan ku tidak teruk sangat.. Syukur..






bisik buzz: Tak Jantan La Kalau Tak Jatuh Motor Beb...




SALAM FUUUYOOO~






Comments (40)

On April 20, 2011 at 9:57 PM , Amir Rayyan said... [Reply to comment]

Alhamdulillah selamat....

 
On April 20, 2011 at 10:02 PM , MIZZ SUE (asam.garam.gula) said... [Reply to comment]

Alhamdulilah...lain kali hati2 tau dik..nnti nak datang kenduri akak kan. kan..kan...

 
On April 20, 2011 at 11:09 PM , Cik Yatt said... [Reply to comment]

hati2 len kali bro..nseb xde pape.. xmriah blog fuuuyooo dah nnt...huu..

 
On April 20, 2011 at 11:21 PM , SENORITA ZATY said... [Reply to comment]

luke sikit jew pon hehehhehe

 
On April 21, 2011 at 12:01 AM , Qarl said... [Reply to comment]

dah hujan pasni extra careful

 
On April 21, 2011 at 12:16 AM , asybedazzle said... [Reply to comment]

nak jadi jantan kena jatuh moto la ni, nnti aku pinjam moto orang. haha. alhamdulillah okay kan

 
On April 21, 2011 at 12:45 AM , ziera.jamil said... [Reply to comment]

klo girl x jtuh mto mkne'e x btine la nme'e an,,huhuhu,,
tp,,alhamdulillah la slmt:D

 
On April 21, 2011 at 12:55 AM , ...HaidaHomari... said... [Reply to comment]

bukan owg kate kalo xjatuh moto lagi tu blom cukup hebat lagi ke bwk moto?? hahaha.. btw, sy pnah gak alami kejadian mcm awk ni... ^^

 
On April 21, 2011 at 6:36 AM , bukankosong said... [Reply to comment]

nasib baik ... syukur..

 
On April 21, 2011 at 8:55 AM , missSenget said... [Reply to comment]

huhu.. ada orang dtg tolong x?? isk.. nasib baik takda apa2..

 
On April 21, 2011 at 9:46 AM , AfiQ said... [Reply to comment]

uish..sib baek tak teruk.. huhuh..leklok pas ni!

 
On April 21, 2011 at 10:14 AM , Oasis said... [Reply to comment]

Fuyoooo..terbaik jatuh motor tapi luka kecik jer.

ingatlah orang yg tersayang...jgn bwk laju2.

 
On April 21, 2011 at 10:32 AM , ::FAIZ FARISH:: said... [Reply to comment]

ala sikit je, lain kali hati2...

 
On April 21, 2011 at 10:35 AM , pipoq said... [Reply to comment]

encik wan merempit waktu hujan ke ? hehehe..kalau hujan hujan ni bawak je dengan kelajuan sederhana..biar basah asalkan selamat..tak jantan la kalo takut basah hujan..hehehe

 
On April 21, 2011 at 10:42 AM , haslina razali said... [Reply to comment]

errrr wan akak pun jatuh motor gak baru ni kira akak macho laa cam ko eh? ahahahahahahhaha

 
On April 21, 2011 at 11:04 AM , Finaz Jaafar said... [Reply to comment]

naseb luka sikit jek..phewww
berhati2lah di jalanraya..Ingatlah orang tersayang..Anda mampu mengubahnye !wee~
=P

 
On April 21, 2011 at 11:47 AM , Azmer Lias said... [Reply to comment]

syukur Alhamdulillah..
just luka kecil je..
nti hati2..

 
On April 21, 2011 at 12:44 PM , FaizalSulaiman said... [Reply to comment]

nasib takde pape wan.

lain kali hati2, k!

 
On April 21, 2011 at 1:14 PM , Aida Azryn said... [Reply to comment]

hati2 la bawa motor tu.. jgn la rempit laju sgt. *ceh nasihat orang konon.. <(,")*

 
On April 21, 2011 at 1:31 PM , Nur Farah Hani said... [Reply to comment]

ehehehe.. conclusionnya berhati2 dijalan raya..:P

 
On April 21, 2011 at 3:21 PM , dyna syamsuri said... [Reply to comment]

alhamdulillah tak teruk sgt,,,hati2. motorsikal tinggi risiko kemalangan.

 
On April 21, 2011 at 3:52 PM , efa said... [Reply to comment]

uish nasib sikit,lain kali hati2 km lepas accident tak bwak dah motor fobia2 T__T

 
On April 21, 2011 at 4:51 PM , EIPUL said... [Reply to comment]

bebaek bwk moto tu, huhu



aku aritu tegolek kat midvalley naik moto ko gelakkan ek? Haha, memang betul pun, mesti akan jatuh motor, kalau tak penah tu memang agak pelik ar, LOL

 
On April 21, 2011 at 7:07 PM , mie said... [Reply to comment]

tu baru sikit....
jatuh la berguling2...
heheheheee

 
On April 21, 2011 at 9:08 PM , iskandarzulkarn9 said... [Reply to comment]

alah..luka sikit baru anak jantan kan..haha

 
On April 22, 2011 at 10:40 PM , lea said... [Reply to comment]

ciput je lukanya..hehe

tp mesti pedih nak mandi kan kan

 
On April 23, 2011 at 12:53 AM , khairul akmal azman said... [Reply to comment]

kate nak jd cam azroi...
"ku jejak..jalan yg berliku..."

 
On April 23, 2011 at 11:42 AM , DanieL AdiE said... [Reply to comment]

Alhamdulillah..mujur x teruk..

 
On April 24, 2011 at 3:06 PM , miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply to comment]

l0lly penah terjun dr motor kuikuikui!





take care =)

 
On April 25, 2011 at 7:52 PM , darkbatman said... [Reply to comment]

wan, xmacho ahh kalu xpenah sakit kan? kate anak jantan. Kehkehkeh!

 
On April 26, 2011 at 8:25 AM , si ngokngek said... [Reply to comment]

walaowei macam serius ja,sampai meniarap atas jalan raya..nasib baik okey ja ka..tue lar nanti hati-hati

 
On April 26, 2011 at 2:58 PM , DaK CoMoT said... [Reply to comment]

huhuuu.....risaula dengaq2 excident la jth moto laa..hummm lenkali hati2...jangan laju2...hummmmmm

 
On April 27, 2011 at 8:05 AM , MataHati @ MH said... [Reply to comment]

barulah jantan namanya kalau jatuh motor... biasalah adat menunggang motor

 
On April 27, 2011 at 8:21 PM , izzad b* said... [Reply to comment]

hati2 ok!

 
On April 28, 2011 at 12:11 AM , Anna King said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh wan... ^^

 
On April 28, 2011 at 12:17 PM , Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said... [Reply to comment]

syukur alhamdulillah...get well soon...

 
On April 28, 2011 at 12:35 PM , Mra Mastura said... [Reply to comment]

mra jatuh moto. kire jantan x? XD

 
On April 28, 2011 at 3:54 PM , nurkaloi said... [Reply to comment]

alamak pe kes ni mr.wannn
fuyoooo abesss

kekekekekeke
tak jantan laa lau tak jatuh moto

abes lau kaloi ni yg duk merempit and jatuh
'tak betina laa lau tak jatuh moto'
oke?? hahahaa

 
On April 29, 2011 at 11:34 PM , ana raisya said... [Reply to comment]

ala sikit je tu..lain kali bawk laju lagi na..hi

 
On May 1, 2011 at 11:00 AM , SANDRA AZWAN said... [Reply to comment]

kesiannye..takpe, mujur tak jadi apa2....;-)