Wednesday, December 08, 2010

FUUUYOOO.. CERITA LAWAK: BELALAI GAJAH (18sx)

tengah-tengah dok baca blog kawan-kawan tadi, tibebe ada tag contest daripada SYUWAI suruh buat.. contestnya mengenai buat cerita lawak.. lawak sampai gelak tercirit-cirit.. seiyes ku tak reti buat lawak.. tapi kalau bagi ku gelak tercirit-cirit ok la.. haha.. tapi-tapi ku cuba iya..untuk suka-suka suki menang dapat hadiah tak menang cuba lagi.. hoho


Tajuk:
Belalai Gajah

Pelakon:
Lelaki Gemuk dan Wanita Hamil

Lokasi:
PUTRA LRT

Penerbitan:

FUUUUYOOO PRODUCTION


Al kisahnya bermula begini...adalah seorang lelaki ini badannya gendut, buncit, boroi dan montok naik keretapi putra yang ingin menuju ke Setiawangsa... Penumpang pada ketika itu sangat penuh (al-maklumlah time balik keje kan) maka lelaki gemuk itu tadi terpaksa berdiri sambil memegang pedal yang di sediakan... Tiba2 dia berasa ada yang menyonggolnya lalu lelaki itu pun melihat ke belakang. Ooo… ada seorang ibu hamil sedang berdiri rupanya.. Melihat wanita hamil itu maka lelaki gemuk itu bertanya…

Lelaki Gemuk : Hai, akak bunting ya?

Ibu Hamil : Takdelah! Sudah tahu tanya lagi. (kata wanita itu yang kesal dengan cara lelaki gemuk tersebut bertanya).

Lelaki Gemuk : Isinya orang ya kak?

Ibu Hamil : Ya lerrr! (dengan nada bengang lalu dia pula bertanya), Encik pun bunting ya?

Lelaki Gemuk : Ya! Hahahahaaa!!! (sambil tangan usap keperutnya)

Ibu Hamil : (kerana berasa jawapan lelaki itu tidak sopan, dia bertanya lagi), Isinya orang ya?

Lelaki Gemuk : Bukan, isinya anak gajah! Hahahaa!!

Ibu Hamil : (Terkejut, sambil matanya memandang bahagian bawah lalu ketawa juga, hahahaa)

Lelaki Gemuk :Laa kenapa akak ketawa?

Ibu Bunting : Oh isinya anak gajah ya, patutlah belalainya terkeluar kekulai-kulai.. (sambil menunjuk seluar lelaki yang lupa dikancing..)

tamat~

cerita ini hanya dongeng semata-mata di kutuk sapa-sapa pun ye..

dia kena tang 5 orang so ku tag la 5 orang ye..

Anne
Mizz Sue
Faizal
Afiq
Liquid






Comments (28)

On December 8, 2010 at 2:42 PM , AiDa AzRyN said... [Reply to comment]

ceh! >.<

 
On December 8, 2010 at 2:45 PM , FaizalSulaiman said... [Reply to comment]

ok..faizal gelak..kena tag plak:P

 
On December 8, 2010 at 3:13 PM , syuwai skr said... [Reply to comment]

orait.. syuwai dah baca yerk.. ^^

 
On December 8, 2010 at 3:20 PM , ::FAIZ FARISH:: said... [Reply to comment]

nice picture... comel

 
On December 8, 2010 at 3:24 PM , Pencacai Alim said... [Reply to comment]

malas ah nk gelak

 
On December 8, 2010 at 3:42 PM , ||| PöJìé PööH ||| said... [Reply to comment]

haha sengal siot!

 
On December 8, 2010 at 3:44 PM , Biela Sapine said... [Reply to comment]

haiyaa. hihih

 
On December 8, 2010 at 3:48 PM , SyahmiFikri said... [Reply to comment]

adoyaiuii.. mengarutlaahhhh.. isk32

 
On December 8, 2010 at 4:21 PM , mizz sue said... [Reply to comment]

ai..ade name kak su pulak..hihi

 
On December 8, 2010 at 4:24 PM , hysman said... [Reply to comment]

sengal la lu wan..
eheheh

 
On December 8, 2010 at 4:27 PM , SHaRZ said... [Reply to comment]

hahaha wan ske gajah...

 
On December 8, 2010 at 4:56 PM , iskandarzulkarn9 said... [Reply to comment]

hahahaa..

walaupun CERITA x klakar..tapi gua ingin ketawa lah..
hahakkk;D

 
On December 8, 2010 at 5:51 PM , NICK IRFAN said... [Reply to comment]

wakakakaka lawak tol ada unsur 18sx jgk ni... hahaha

 
On December 8, 2010 at 7:03 PM , Liquid said... [Reply to comment]

hahaha nasib baik otak aku bersih aku tak paham hahaha

aiseyh kene tag plak. kalo ade crite lawak aku apdet okies...

 
On December 8, 2010 at 8:05 PM , sengal ke aku? said... [Reply to comment]

haha..
lucah kot..

 
On December 8, 2010 at 9:37 PM , Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said... [Reply to comment]

hahaha...lawak part last tu...hehehe

 
On December 8, 2010 at 10:43 PM , nora said... [Reply to comment]

apsal aku tak faham cite ko ni

 
On December 8, 2010 at 11:41 PM , amirul said... [Reply to comment]

Perghhh... mr.syazwan... lawak x ingat! keke...

 
On December 9, 2010 at 2:12 AM , Cikbelog said... [Reply to comment]

haha apolah..nah amix peribahasa nieh "ketuk dulang paku serpih,ngata orang dia yang lebih."ekekeke

 
On December 9, 2010 at 3:22 AM , annfrendly said... [Reply to comment]

hahahaa..

Hahahaahaa.. (lagi bertambah kuat ketawa bile tau kena tag)

wan...
ann tak pandai buat lawak yg lawak.. lawak sendu pandailah kot..
hehehehe

 
On December 9, 2010 at 5:06 AM , mie said... [Reply to comment]

on time belalai kluar..
hahaaaa

 
On December 9, 2010 at 8:39 AM , E.d.Y said... [Reply to comment]

good luck k

 
On December 9, 2010 at 10:47 AM , pipoq said... [Reply to comment]

aku kasik 4/10 je markah dari kesan efek gelakan aku sebentar tadi..
cuba lagi yang lebih power..

 
On December 9, 2010 at 10:53 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

hahaha...
ops!
belalai tu dah terkeluar la
hehe
xD

Layans~
Free Domain

 
On December 9, 2010 at 5:21 PM , ini blog ayin! said... [Reply to comment]

hoho....sian..belalai gajah gak jd mangsa...haha

 
On December 11, 2010 at 2:57 AM , Hasrol Nizam said... [Reply to comment]

haha..terkena balik..itu la, gelakkan org lagi

 
On December 13, 2010 at 9:31 PM , ijat_asni said... [Reply to comment]

lucah~

 
On December 13, 2010 at 10:19 PM , Wan Gerrard said... [Reply to comment]

haha terbaik la bro~