Wednesday, December 08, 2010

FUUUYOOO.. CERITA LAWAK: BELALAI GAJAH (18sx)

tengah-tengah dok baca blog kawan-kawan tadi, tibebe ada tag contest daripada SYUWAI suruh buat.. contestnya mengenai buat cerita lawak.. lawak sampai gelak tercirit-cirit.. seiyes ku tak reti buat lawak.. tapi kalau bagi ku gelak tercirit-cirit ok la.. haha.. tapi-tapi ku cuba iya..untuk suka-suka suki menang dapat hadiah tak menang cuba lagi.. hoho


Tajuk:
Belalai Gajah

Pelakon:
Lelaki Gemuk dan Wanita Hamil

Lokasi:
PUTRA LRT

Penerbitan:

FUUUUYOOO PRODUCTION


Al kisahnya bermula begini...adalah seorang lelaki ini badannya gendut, buncit, boroi dan montok naik keretapi putra yang ingin menuju ke Setiawangsa... Penumpang pada ketika itu sangat penuh (al-maklumlah time balik keje kan) maka lelaki gemuk itu tadi terpaksa berdiri sambil memegang pedal yang di sediakan... Tiba2 dia berasa ada yang menyonggolnya lalu lelaki itu pun melihat ke belakang. Ooo… ada seorang ibu hamil sedang berdiri rupanya.. Melihat wanita hamil itu maka lelaki gemuk itu bertanya…

Lelaki Gemuk : Hai, akak bunting ya?

Ibu Hamil : Takdelah! Sudah tahu tanya lagi. (kata wanita itu yang kesal dengan cara lelaki gemuk tersebut bertanya).

Lelaki Gemuk : Isinya orang ya kak?

Ibu Hamil : Ya lerrr! (dengan nada bengang lalu dia pula bertanya), Encik pun bunting ya?

Lelaki Gemuk : Ya! Hahahahaaa!!! (sambil tangan usap keperutnya)

Ibu Hamil : (kerana berasa jawapan lelaki itu tidak sopan, dia bertanya lagi), Isinya orang ya?

Lelaki Gemuk : Bukan, isinya anak gajah! Hahahaa!!

Ibu Hamil : (Terkejut, sambil matanya memandang bahagian bawah lalu ketawa juga, hahahaa)

Lelaki Gemuk :Laa kenapa akak ketawa?

Ibu Bunting : Oh isinya anak gajah ya, patutlah belalainya terkeluar kekulai-kulai.. (sambil menunjuk seluar lelaki yang lupa dikancing..)

tamat~

cerita ini hanya dongeng semata-mata di kutuk sapa-sapa pun ye..

dia kena tang 5 orang so ku tag la 5 orang ye..

Anne
Mizz Sue
Faizal
Afiq
Liquid






28 comments:

AiDa AzRyN said...

ceh! >.<

FaizalSulaiman said...

ok..faizal gelak..kena tag plak:P

syuwai skr said...

orait.. syuwai dah baca yerk.. ^^

::FAIZ FARISH:: said...

nice picture... comel

Pencacai Alim said...

malas ah nk gelak

||| PöJìé PööH ||| said...

haha sengal siot!

Biela Sapine said...

haiyaa. hihih

SyahmiFikri said...

adoyaiuii.. mengarutlaahhhh.. isk32

mizz sue said...

ai..ade name kak su pulak..hihi

hysman said...

sengal la lu wan..
eheheh

SHaRZ said...

hahaha wan ske gajah...

iskandarzulkarn9 said...

hahahaa..

walaupun CERITA x klakar..tapi gua ingin ketawa lah..
hahakkk;D

NICK IRFAN said...

wakakakaka lawak tol ada unsur 18sx jgk ni... hahaha

Liquid said...

hahaha nasib baik otak aku bersih aku tak paham hahaha

aiseyh kene tag plak. kalo ade crite lawak aku apdet okies...

sengal ke aku? said...

haha..
lucah kot..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hahaha...lawak part last tu...hehehe

nora said...

apsal aku tak faham cite ko ni

amirul said...

Perghhh... mr.syazwan... lawak x ingat! keke...

Cikbelog said...

haha apolah..nah amix peribahasa nieh "ketuk dulang paku serpih,ngata orang dia yang lebih."ekekeke

annfrendly said...

hahahaa..

Hahahaahaa.. (lagi bertambah kuat ketawa bile tau kena tag)

wan...
ann tak pandai buat lawak yg lawak.. lawak sendu pandailah kot..
hehehehe

mie said...

on time belalai kluar..
hahaaaa

E.d.Y said...

good luck k

pipoq said...

aku kasik 4/10 je markah dari kesan efek gelakan aku sebentar tadi..
cuba lagi yang lebih power..

Eazy Izzuddin said...

hahaha...
ops!
belalai tu dah terkeluar la
hehe
xD

Layans~
Free Domain

ini blog ayin! said...

hoho....sian..belalai gajah gak jd mangsa...haha

Hasrol Nizam said...

haha..terkena balik..itu la, gelakkan org lagi

ijat_asni said...

lucah~

Wan Gerrard said...

haha terbaik la bro~

Copyright © FUUUYOOO... MR.WAN Designed by azhafizah.com