Wednesday, December 31, 2008

DUGAAN 2008... AZAM 2009...

WAN anggap tahun 2008 memberikan banyak dugaan.

Langit 2008 yang diharapkan cerah, rupa-rupanya hujan juga di tengah hari. Satu demi satu kejadian tidak diingini berlaku dalam kehidupan peribadi Wan....

Tetapi WAN Yakin ruang untuknya mengharap sinar baru masih ada, ketibaan 2009 diharap dapat memberikan satu lembaran baru sekali gus menghadiahkan kegembiraan dan kekuatan selepas melalui detik sukar dalam kerjaya serta kehidupan peribadi WAN...


menenagkan fikiran buat seketika


Dari segi luaran orang melihat WAN seorang yang tabah dan kuat tapi hakikatnya, WAN tidaklah sekuat seperti yang disangkakan. Ada ketika WAN tertekan dengan apa yang berlaku. Orang tak nampak betapa WAN terpaksa bergelut dengan pelbagai perasaan apabila ujian datang bertimpa-timpa. WAN tidak mampu melawan perasaan lemah, sunyi, dan WAN perlukan seseorang untuk berkongsi kesedihan itu. Tekanan yang WAN hadapi bukan calang-calang sehingga air mata menjadi teman WAN. Namun, itulah saja yang mampu WAN lakukan, mengadu pada yang Esa kerana hanya dia saja yang tahu apa yang bersarang di jiwa ini. Mujur juga WAN ada keluarga dan kawan-kawan bertindak sebagai kaunselor untuk meredakan tekanan. Hidup harus diteruskan walau apa yang berlaku dan WAN perlu positif.

tekanan yang dihadapi bukan calang-calang sehingga air mata menjadi teman

Apapun, semua yang terjadi adalah ketentuan Tuhan dan sebagai hambanya, WAN redha dengan apa yang berlaku dan percaya ada hikmah di sebaliknya. Sebagai umat Islam,WAN percaya kepada qada dan qadar...

Kalau boleh selepas ini WAN tidak mahu lagi mendengar soalan yang mengungkit kisah silam WAN sebelum ini. WAN bertekad untuk melupakan semua perkara yang menyedihkan yang pernah singgah dalam hidup WAN. WAN mahu menjadi SYAZWAN AB RAHMAN yang baru. Moga tahun 2009 ini renca kehidupan WAN akan lebih bermakna dan indah serta diberkati oleh Allah S.W.T...


WAN mengharapkan 2009 membawa sinar baru dalam dairi hidup..

Tuesday, December 30, 2008

ABU BAKAR ATAN (TV3) KAWIN LAGI....

haaa td wan tgk laa berita kat tb3 ada dia tunjuk ABU BAKAR ATANdgn pasangan terbarunya.. dia ni dulu kawen dgn Dangsuria tu kan.. tp dh cerai..

pe2 pon tahniah..



muke wife die mak ai mcm pakai tepung gomak je PUTIH SEMCM.. huhu



ull x caya kn haa tgk beza muka die ngan telinga die.. haaaaaa



apa2 pun semoga ke akhir hayat la erk.. JGN CERAI2 LG MCM DULU ERK...

KNP DGN ZED ZAIDI NI HAA????




Gambo nih dari sebuah laman web yg fofular gak la.. rajin dia scan gambo majalah tepi kolam tu. Walaupon tak berapa clear.


Tatu yg dipakai Zed Zaidi nih kompem tatu lekat. walaupun org kata besa je tu, tp pd wan still x elok bg org Islam kn?? kn?? kn???.



Walaupon utk berlakon. Udah le dgn janggut dn misai di'blonde'nye. Cam planet of the apes je wan tgk.

apa2 pun U'LL PIKIR LA SENDIRI bak kte NABIL...

Lis & Fauzi syor psgn artis bermasalah sertai SB???



KEMENANGAN pasangan pelakon Fauzi Nawawi dan Lisdawati bagaikan sudah dirancang namun pasangan ini sememangnya layak untuk meraih gelaran juara Sehati Berdansa musim kedua.

Melalui keputusan itu juga, ia menepis dakwaan yang mengatakan wujud konspirasi di sebalik kemenangan pasangan itu.

Konspirasi tersebut didakwa telah dirancang oleh pihak Astro sendiri yang inginkan Fauzi dan Lisda memenangi program realiti tarian ini berbanding pesaing terdekat pasangan ini iaitu Amyza Aznan dan Khairil Izhar Mohd Nazir.

Bagaimanapun, ketika sidang media selepas program yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) itu berakhir, Fauzi, 35, mahupun Lisda, 30, menafikan dakwaan tersebut dan mengandaikan kemenangan mereka disebabkan rezeki dari Tuhan dan sokongan yang kuat daripada kelab peminat mereka.



Kami juga menganggap kemenangan ini atas berkat doa anak-anak di Rumah Nur Salam dan peminat kami yang beragama Islam. Dengan sokongan mereka itu telah membuktikan kejayaan kami.

Dalam pada itu, Pengurus Saluran Astro Ria, Khairul Mizan Shagul turut mengulas tentang dakwaan tersebut. memang tiada konspirasi kerana sistem undian Sistem Pesanan Ringkas (SMS) dikawal sepenuhnya oleh juruaudit kami, ulas Khairul Mizan.





haa pengacara pun bermasalah jugak kew??


antara aksi2 LIGAT LIS & FAUZI di atas pentas SEHATIII BERDANSAAA!!






Peratusan yang dicatat mereka 67.8 peratus juga mendahului pasangan Amyza dan Khairil (32.9 peratus) pada malam tadi seperti yang diumumkan oleh Pengurus Saluran Astro Ria, Khairul Mizan Shagul.

Diikutkan, Lisda dan Fauzi kurang meraih markah yang tinggi kerana apabila tiba keputusan undian penuh, pasangan Amyza Adnan dan Khairil Izhar Mohd Nazir lebih mendahului pasangan Lisda dan Fauzi.

Keputusan tersebut ketara dilihat apabila undian Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) Amyza dan Khairil tinggi saban minggu.




Amyza pun ok jugak cuma mlm itu bkn tuah mrk berdua..cian...

Begitu juga dengan peratusan sebelum persembahan dimulakan, pasangan Amyza dan Khairil mendahului dengan 51.68 peratus berbanding Lisda dan Fauzi dengan 48.32 peratus.

Bagaimanapun, selepas itu, sebelum memasuki persembahan pusingan kedua menerusi tarian Latin, pasangan Fauzi dan Lisda kembali mengejar dengan 61.79 peratus mendahului Amyza dan Khairil yang berjaya meraih 38.25 peratus.




kesemua pasangan dalam SB musim 2 menarikan lagu tema..

Program yang mendapat tajaan Silky Girl & Silky for Men ini juga akan menyiarkan Memori Sehati Berdansa pada 3 dan 4 Januari depan, pada Sabtu dan Ahad, pukul 9 malam.


corak-coret mlm SB...

# Sebelum pertandingan bermula, kira-kira jam 8 malam, rombongan penyokong Lisdawati dan Amyza sudah sampai. Penyokong Amyza berbaju merah manakala Lisdawati pula oren. Mereka membawa pelbagai sepanduk dengan kata-kata semangat.

# Lawan sorak telah bermula sebelum penyokong masing-masing masuk ke Dewan B lagi. Ia tidak ubah seperti menonton final bola sepak!

# Rakan artis tidak ketinggalan memberikan sokongan kepada Lisdawati dan Amyza. Antara mereka adalah Ziela Jalil, Julie Dahlan, Hanny Nurzara, Farhan, Awal Ashaari dan Shariza Mahmud.

# Di bilik mekap, kelihatan koreografer Ahmad Kassan dan jurusolek lain begitu sibuk mendandan semua peserta termasuk pasangan yang pernah tersingkir.

# Juri sensasi, Linda Jasmine dan bakal suaminya, Que Haidar sentiasa kelihatan bersama kecuali ketika Linda duduk di kerusi juri memberikan komen. Malam itu Linda mengenakan fesyen rekaan Zang Toi.

# Sebuah keluarga Cina dari Alor Setar, Kedah yang kebetulan melawat PICC malam itu turut meminta kebenaran untuk memasuki Dewan B. Disebabkan mereka tidak mempunyai pas masuk, mereka sanggup menunggu hingga ke saat-saat akhir untuk menyaksikan program itu. Begitulah penangan Sehati Berdansa.

# Ramai penonton tersenyum mendengar komen juri jemputan, Anthony Meh yang bertutur dalam gaya bahasa pasar. Namun selepas mendapat tips pihak penerbit, barulah dia lebih lancar berkata-kata.

# Selepas sidang media dan majlis supper di anjung terbuka PICC, ramai peminat berebut-rebut mengambil foto Lisdawati & Fauzi serta Amyza & Khairil sehingga hendak makan pun asyik, tersekat-sekat.

# Pada sidang media mahupun ketika off camera, nampak macam Fahrin Ahmad dan Linda Onn makin mesra pula. Ada apa-apa ke? Malam itu Linda memakai gaun labuh merah ala Cleopatra rekaan Zery Zemry. Tapi lucu pula kerana satu ketika, Linda tersasul memanggil nama Fahrin sebagai Khairil...

# Salyo, suami Sasha Saidin pula sempat mengajak murai.com.my menyaksikan persembahan kumpulan muziknya yang sedang ditubuhkan semula. Dulu dia bersama band Rebek dari Indonesia. Hai, vokalis lagi...!

# Pujian harus diberikan kepada penerbit Sehati Berdansa 2 kerana rating program itu begitu mencanak pada setiap minggu dan menjadi program hiburan paling ramai ditonton ketika ini.

# Bertuah pula Lisdawati kerana selepas Sehati Berdansa 2 selesai, dia bakal membawa watak sebagai penari dalam sebuah drama. Itulah tuah dan kesan drastik Sehati Berdansa!

CHIKUNGUNYA????!!!





uhhh dgr je penyakit ni konpem tkt kn...huhu

wan da nah kene daa FUHHH MMG X TAU NK CKP.. SELURUH BDN SAKIT...
dulu masa wan kne x berkembang luas lg penyakit ni.. so klau g klinik tu ermm x habis2 nk ambik darah je.. cos dorang suspek denggi OTAK DIE.. KLAU DENGGI LAIN.. BODO PUNYA DR.. huhu



rase2 4@ 5 kali ambik darah setiap hari.. muke pun jd itam n bdn lemah... mmg mase tu rase nk enject je Dr.. huhuhu.. mase wan kne wan xde penawarnye.. mkn ubat DR mcm tu jugak kejap elok kejap dtg blk.. sakit sendi2 tu... org kate suruh minum air kelapa da minum x jugak ok... org suruh minum 100 plus bedal gak tpi sekejap je... last2 wan wat x tau je biar die baik sendiri.. hahaha
last2 baik je sendiri tpi lama tu nk baik..huhu mmg tension soit...huhu

erm tpi skrang da ramai tau.. so kat sni wan nk share pengubat cara die..

minum AIR NIRA NIPAH...alhamdullillah lebih kurang 1liter AIR NIRA NIPAH (1 2 minggu minum berterusan) demamnya cepat sembuh...sakit2 sendi pun makin hilang...sekarang dia masih belum dihidapi lagi...
kalau sebelah kedah air NIRA NIPAH ni harganya cuma RM2 segelas...dan info yang saya dapat sebab ramai yang dah tahu AIR NIRA NIPAH ni berkesan utk chikugunyah. .. kawan saya beli seliter air NIRA NIPAH ni harganya mencecah RM50 seliter di kawasan rawang ke batang berjuntai...
pada yang ingin mencuba....bolehlah mencuba...

Sunday, December 28, 2008

ADUHAII KRIS DAYANTI OII!!!

haa ni wan dpt dari sebuah laman web yg x kira popular gak laa laman web ni..
yg peliknya.. korang tgk laaa gmbr kris dayanti tu.. mcm pelik semcm jeee kn...
haa x caya haa tgk laa sendiri....
















haaa so apa pendapat u'll???
haaa LU PIKIR LA SENDIRI k..

EWAHHH...EWAHHHH... EWAHHHH....

Tajul Muluk Dan Rahsia Manusia

Tajul Muluk Dan Rahsia Manusia

a) TANAH - anak pertama, kelima, kesembilan.

b) AIR - kedua, keenam, kesepuluh

c) API - ketiga, ketujuh, kesebelas

d) ANGIN- keempat, kelapan, keduabelas


WANITA BERUNSUR TANAH

1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.


WANITA BERUNSUR AIR

1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat.
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan.
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis.
6) Mudah menangis.


WANITA BERUNSUR API

1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan.
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik.
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga.
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu.
6) Berwaspada selalu.



WANITA BERUNSUR ANGIN

1) Lemah lembut dan menenangkan.
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu.
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia.
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.

5) Hati yang cepat berubah ubah.


haaa SO KORANG ANK KE BERAPA?? DA TAU KN SO KONGSI2 LAA NGAN WAN... ('',)



Saturday, December 27, 2008

ANUAR ZAIN PAKAI PORSCHE????




Anuar Zain pakai Porsche?????


WOW! Mesti ramai yang terbeliak mata kalau WAN kata, jejaka Malaya pujaan ramai wanita yang seorang ini kini memandu Porsche kan!
Itulah kenyataannya kerana kini Anuar Zain memiliki kereta mewah tersebut selepas puas memandu kereta BMWnya.
Dah ramai yang terserempak dengan abang Nuar dengan kereta barunya. Bangganya mereka melihat kemampuan Anuar terutama family die kn...
Hah! Siapa kata jadi artis tak mampu hidup mewah? Anuar Zain dan beberapa lagi artis tempatan telah membuktikan bahawa kehidupan sebagai artis bukanlah bersandarkan glamor semata-mata...AZWAN ALI GEMPAK GAK KETA DIE TPI ADUHAI.. KERETA DIE DICURI.. TU LAH MULUT MCM PUAKA... hahaha SORE ABG WAN... AMBOI...AMBOI...AMBOI...

Tetapi kalau bekerja kuat dan tahu arah tuju dalam bidang ini maka mereka juga dapat memiliki apa sahaja yang diinginkan termasuk memiliki kenderaan mewah.

Anuar sendiri orang yang bijak mengendalikan kewangannya. Dan WAN sendiri tidak hairan kalau sesekali Anuar memanjakan dirinya dengan membeli apa sahaja yang diinginkan.
Iyalah, dah puas bekerja, tentu mahu melihat hasilnya. Selain kenderaan, abang Nuar kita yang seorang ini pun amat prihatin dan teliti soal penjagaan imej. Jadi kena sangatlah Anuar dengan kereta mewahnya itu.

Tak heran sgt sbb dia mmg kuat usaha...


Ermm tpi nasib wan ni mcm mana la.. haa nasib u all mcm mana pulak???

SESI PENGAMBARAAN MAWI & EKIN...





EWAH..EWAH... VERY THE MRK BERDUA NI....



DUA CINTA MENJADI SATU.....



ERMM CHANTEK BAJU PEREMPUAN NI...



POSE JGN X POSE...

~ehsan drpd cari.com~

LANTERA TIMUR - DATO SITI NURHALIZA






Lentera TimurLentera Timur is the thirteenth studio album from Malaysian pop singer-songwriter Dato' Siti Nurhaliza.

This album will be released after Christmas 2008 in Malaysia, Singapore and Brunei and at a later time in Indonesia. This is Siti Nurhaliza's fourth traditional (ethnic comtemporary) album after Cindai, Sahmura and Sanggar Mustika. Engaging mostly well known composers in producing ethnic songs and a few new ones which give a nice mix to this album that has great potential to be one of the hit albums in the industry. Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn. Bhd. (SNP) produced this album with Suria Records (SRC) as the distributor featuring 11 songs for ethnic contemporary music lovers.

LIVE strings were used in recording this album which was conducted by Eddie Marzuki. Violins by Maya, Yip Siew Keen, Azlan and Yew Haan. Album Info
Released: After 25th Dec, 2008




Genre: Ethnic Contemporary Length: Nil Label: Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn. Bhd. Producer(s): Johari Teh, Johan Nawawi, Katon Bagaskara, M.Nasir, Khairil Johari Johar, Adnan Abu Hassan, Khairil Johari Johar, Zul Mahat, S.Atan, Fauzi Marzuki, Pak Ngah.

Press Release

LENTERA TIMUR-DATO� SITI NURHALIZA
LENTERA TIMUR merupakan album terbaru Dato� Siti Nurhaliza yang akan dipasarkan sebelum penghujung tahun ini yang mengetengahkan konsep tradisional kontemporari. Album ini amat bermakna buat Siti dan juga para peminatnya kerana selepas kemunculan album Sanggar Mustika, Siti hanya mengahsilkan album berkonsepkan pop selama beberapa tahun.

Kerinduan peminat akan terubat dengan penghasilan terbaru menerusi album Lentera Timur yang membawa maksud lampu atau cahaya timur. Justeru pemilihan tajuk amat memberikan peranan kerana Siti mahu mengangkat muzik budaya bangsa dalam arus permodenan supaya terus menjadi cahaya kepada muzik nusantara atau timur.





Lebih bermakna, 9 buah lagu dalam album ini dihasilkan menerusi bengkel Cipta Ekspres MACP-Berirama Malaysia Bersama Siti Nurhaliza yang diadakan Januari tahun ini. Kesemua lagu ini dihasilkan dalam tempoh 3 hari oleh beberapa komposer dan penulis lirik ternama negara. Dua buah lagu lagi yang dipilih ialah ciptaan Katon Bagaskara dan Pak Ngah menjadikan sebelas lagu dalam album ini.

Lagu-lagu yang dimuatkan dalam album ini ialah Di Kayangan Kita (Johari Teh / Keon), Bintang Malam (Johan Nawawi/Amran Omar), Cinta Ini (Katon Bagaskara)Ada Masa Mata (M.Nasir/Ad Samad),Bulan Yang Mesra (Khairil Johari Johar/Zubir Ali), Seloka Budi (Adnan Abu Hassan/Azam Dungun), Rasa Antara Kita (Khairil Johari Johar/Zubir Ali), Senyum Minang Manis (Zul Mahat/Abot), Joget Menanti Kasih (S.Atan/Habsah Hassan), Di Taman Teman (Fauzi Marzuki/Hairul Anuar Harun) dan Jelmakanlah Ayumu (Pak Ngah). Siti yang amat berpuas hati dengan komitmen para penerbit album kali ini amat berharap agar Lentera Timur akan dapat mengembalikan kegemilangan industri muzik Malaysia. Kualiti menjadi keutamaan dalam semua aspek penerbitan album ini termasuk menggunakan live strings bagi semua lagu.





Menurut Siti, walaupun lagu-lagu dalam album ini berentak tradisional tetapi susunan muzik dibuat mengikut citarasa zaman kini iiatu mendapat sentuhan muzik moden. Namun jatidiri muzik dan penggunaan alat muzik tradisional amat dititikberatkan dalam penghasilan tiap lagu.






Siti berpendapat dengan mengetengahkan muzik tradisional kontemporari dia bukan sahaja dapat mengajak peminat baru atau remaja untuk mencintai muzik tradisional malah dapat memberikan sesuatu yang baru dalam lagu-lagu Melayu masa kini.

Album terbitan Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn.Bhd. ini akan diedarkan oleh Suria Records dalam bentuk cakera padat. Selepas Krismas kelak, album ini akan terdapat di pasaran.













Wednesday, November 12, 2008

new NORA DANISH

haaa klau u'll nk tau ni laa pic nora danish yg terbaru... al maklum laa die kn tgh pregnant kn.. w/pun tgh pregnant ttp MELATOP...
so jom tgk pic die ni erk....


tgh cube kasut kee??? jgn pakiai tinggi2 sgt tau syg.. =p


haaa sblh nora danish tu nina jurin tu.. pun mengandung gak kew?? =P



ermmm nk g mana tuu nora ooi... nk cari teman baru ke?? =p


klau u'll nk tau ni laa kasut yg dipakai mase Anugerah Skrin baru ni..
tinggi nye laa ni mesti die pendek ni... opss sori syg(nora danish) =p


~ke bintang~

Sunday, November 09, 2008

SeRaNgAn JaNtUnG!!!


hai u'll kembali lg... haa??? tajuk atas tu mcm suspen jew n ape minatang gambar kat atas tu n knp ??? haaa itu laa die secawan air...knp?? haa kali ni wan nk berkongsi ngan u ttg faedah kite minum air panas... air suam pun ok la TPI JGN AIR SEJUK OR BER-ICE sbb......................... jeng2.......

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas .... haaa fhm x?? ok ni wan nk cite...............


tuk maklumam u'll bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.

Secara logik..., mungkin ada kebenarannya..Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan... dan bukannya air berAIS. Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan minum air panas sewaktu menikmati hidangan!!!!

u'll tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.


haaa ape tunggu lg MINUM Lerr BYK FAEDAH NYEE TU..


Kepada sesiapa yang suka minum AIS, haaaa sesuai la ape yg wan nk sampaikn ini.. wan pun sama gak suke tpiii da mcm ni tkt la kn... Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.


glup..glupppp..glup.... haa u'll minum gak k... (iklan ini tajaan adidas) =p

Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak
yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan k u??? huhu


:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

haaa nota atas tu kte SERANGAN SAKIT JANTUNG kn?? so MINUMM LER LG....

u'll patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.

u'll mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada
serangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.


so MULA SAAT INI MARI LAA KITE MINUM AIR PANAS OR SUAM k....

sbb lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...


~ ke bintang ~

Copyright © FUUUYOOO... MR.WAN Designed by azhafizah.com